Reklamacje i zwroty

Reklamacje

  1. Sprzedający odpowiada za wady produktu na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  2. W przypadku wad lub niezgodności Towaru z ofertą, Konsumentowi przysługuje uprawnienie do reklamacji Towaru poprzez zawiadomienie Sprzedawcy i złożenie oświadczenia woli w dowolnej formie, w szczególności:
  3. pocztą elektroniczną na adres e-mail: biuro@topantyki.pl
  4. pisemne pocztą na adres Sprzedawcy: Redenberg Sp. z o.o. ul. Kopernika 14, 98-300 Wieluń z dopiskiem TOPANTYKI
  5. Sprzedający w ciągu 14 dni kalendarzowych ustosunkuje się do reklamacji Klienta i powiadomi 
    go o sposobie dalszego postępowania.
  6. Konsument składając reklamację może zażądać od Sprzedawcy wymiany zakupionego towaru 
    na rzecz wolną od wad albo usunięcia wady.
  7. Konsumentowi przysługuje również prawo do żądania obniżenia ceny chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  8. W przypadku uznania, że wada jest istotna bądź, gdy Konsument składa kolejną reklamację wcześniej naprawianego bądź wymienianego towaru, Konsumentowi przysługuje prawo 
    do odstąpienia od zawartej umowy.
  9. Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  10. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać następujące dane:
  11. imię i nazwisko;
  12. adres do korespondencji, a także adres e-mail oraz numer telefonu;
  13. przedmiot reklamacji (nazwę wyrobu, deseń, rozmiar);
  14. przyczynę reklamacji;
  15. żądanie rozpoznania reklamacji;
  16. podpis (własnoręczny podpis w przypadku reklamacji składanej pocztą).
  17. Sprzedawca odpowiada za wady fizyczne lub prawne sprzedanych towarów jedynie w przypadku stwierdzenia wad przed upływem dwóch lat od dnia otrzymania towaru przez Konsumenta.
  18. O rezultacie reklamacji Sprzedający poinformuje Konsumenta na adres e-mail, wskazany 
    w zgłoszeniu reklamacyjnym, a w przypadku korespondencji listownej – na adres wskazany przez Konsumenta.  
  19. Gdy realizacja uzasadnionej reklamacji wiąże się z wysłaniem Konsumentowi nowego Towaru bądź usunięcia niezgodności, Sprzedawca ponosi koszty dostawy Towaru zarówno odesłania reklamowanego Towaru do Sprzedawcy, jak również ponownej wysyłki Towaru od Sprzedawcy do Konsumenta.
  20. Konsument ma również możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń takich jak: Mediacja przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej, Stałe Polubowne Sądy Konsumenckie, Rzecznicy Konsumentów, Organizacje pozarządowe.

Uprawnienie do odstąpienia od Umowy sprzedaży

  1. Konsument ma prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą.
  3. Termin do odstąpienia od Umowy sprzedaży wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Konsument wszedł w posiadanie Towaru bądź od daty otrzymania przez Konsumenta ostatniej części zrealizowanego zamówienia – jeżeli zamówienie jest realizowane w częściach.
  4. Do zachowania terminu wystarczy powiadomienie Sprzedawcy w formie ustnej, pisemnej bądź 
    w inny sposób wybrany przez Konsumenta, o złożeniu oświadczenia o odstąpieniu przed upływem czasu do jego złożenia.
  5. Konsument może skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od Umowy sprzedaży i przesłać go za pośrednictwem e-mail bądź pisemnie na adres Sprzedawcy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Wzór formularza.pdf

  1. Jeżeli Konsument skorzysta z opcji poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od umowy Sprzedaży za pośrednictwem e-maila bądź innej formy komunikacji elektronicznej, Sprzedawca prześle do Konsumenta niezwłocznie potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od Umowy sprzedaży na trwałym nośniku (na przykład za pomocą poczty elektronicznej).
  2. Nie później niż w ciągu 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy lub wraz 
    z tym oświadczeniem, Konsument dostarcza lub przesyła na adres Sklepu zakupiony towar 
    w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu.
  3. Konsument z tytułu wykonywania swego prawa do odstąpienia od umowy nie ponosi żadnych kosztów, poza bezpośrednimi kosztami odesłania towaru z powrotem do Sklepu.  
  4. Jeżeli zwracany przez Konsumenta towar jest niekompletny, bądź nosi ślady użytkowania, wykraczające poza zwykły zarząd rzeczą, Sprzedający dokonując zwrotu należności może obniżyć zwracaną kwotę na rzecz Klienta o łączną kwotę zmniejszenia wartości towaru bądź kosztów poniesionej przez niego naprawy.
  5. Sprzedawca dokonuje niezwłocznie zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba, że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z dokonanym zwrotem.
  6. W terminie do 14 dni od dnia otrzymania przez Sprzedającego oświadczenia Konsumenta  
    o odstąpieniu od umowy, Sprzedający ma obowiązek zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy. Powyższe nie dotyczy kosztów odesłania towaru z powrotem do Sklepu.  
  7. Jeżeli Sprzedający nie zaproponował, że sam odbierze towar od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  8. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku świadczenia przez Sprzedawcę: 
    13.1 rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji przedstawionej przez konsumenta lub służącej zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
Newsletter

© 2015 - TOPANTYKI - All rights reserved 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl